Dienstverlening

Het is erg belangrijk dat de afstand tussen inwoners en het bestuur klein is en klein blijft. Uitbreiding van de digitale dienstverlening kan die afstand kleiner maken, maar voor bepaalde groepen ook juist groter. Daarom is het zeker voor onze oudere inwoners belangrijk dat de communicatie met de gemeente ook op papier kan blijven plaatsvinden. Er wordt op dit punt al maatwerk geleverd en voor ons is dat van essentieel belang.

Het college en de raad zouden vaker hun gezicht mogen laten zien in de gemeente, bijvoorbeeld door kernbezoeken. De Krimpenerwaard is een grote gemeente en de afstand tussen de burger en de gemeente is best wel groot.

Tevredenheid over de dienstverlening heeft eveneens een hoge prioriteit. U bent als inwoner immers voor heel veel zaken afhankelijk van een effectief en efficiënt werkende gemeente. Vooral de correcte afhandeling van aanvragen en de snelle beantwoording van telefoon, brieven en mails bepalen in hoge mate het beeld wat u van de gemeente heeft. Daarom moet dit op orde zijn en op orde blijven.

Daarnaast vereist de schaal van onze gemeente een goed werkend centraal klachtenloket. De afhandeling van een klacht moet tot op zekere hoogte laagdrempelig blijven, de gewone burger moet zonder juridische steun zijn onvrede kenbaar kan maken.

Een goede participatie van de inwoners staat centraal voor de SGP. De gemeente moet inwoners in een vroeg stadium betrekken bij nieuwe plannen, vaak gebeurd dit nog andersom - inwoners worden pas geinformeerd op het moment dat de plannen al gemaakt zijn.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.