Jan Verburg

Fractievoorzitter

Mijn naam is Jan Verburg, 51 jaar. Ik ben getrouwd met Gerina en samen hebben we 3 kinderen. Sinds december 2020 ben ik fractievoorzitter voor de SGP Krimpenerwaard.

Als gezin wonen we precies op de grens van Haastrecht en Vlist en kijken we vanuit ons huis naar de kerktorens van Stolwijk en Schoonhoven. Aan alle kanten lopen er (nu nog) koeien in het weiland. Het tekent onze verbondenheid met de Krimpenerwaard.
Overdag ben ik werkzaam bij ParnasSys en in de avond bij de gemeente. Nogal zittende “activiteiten” dus. Vandaar dat ik sinds corona, weer of geen weer, tenminste een uur heel stevig wil lopen. Echt een aanrader! Daarnaast werk ik graag in onze grote groentetuin waarmee we praktisch zelfvoorzienend zijn.

Mijn vader Ties is tientallen jaren raadslid geweest voor de SGP in de voormalige gemeente Vlist, een beetje het “paplepel-principe” dus. In Vlist ben ik hem opgevolgd. We hebben een grote achterban, belangrijk om die, met 5 raadsleden en een wethouder, te mogen vertegenwoordigen.