24 juli 2017

Zomerstage gemeenteraadsfractie

De gemeenteraad heeft een mooi initiatief genomen: de Zomerstage. De SGP fractie doet daar in ruime mate aan mee en zelf heb ik als wethouder ook besloten mee te doen. Het kan geen kwaad om je als vrijwilliger in te zetten bij een maatschappelijke organisatie.

Woensdag 19 september 9.00 uur stond ik op de stoep bij Villa Eigen-Wijs, één van de locaties van Stichting Kinderopvang Schoonhoven (KOS). Doel: een ochtend meelopen met het team. Eerst een uurtje de peutergroep – inclusief het geven van fruithapjes, daarna meelopen op de druemes/peutergroep, de groep tot ongeveer twee jaar. Dat laatste was geen straf, want de kinderen konden heerlijk met het mooie weer buiten spelen. Het mooie van deze zomerstage is dat je een goede indruk krijgt van de werkzaamheden van KOS. Wat er allemaal komt kijken aan organisatie om de kinderen een zeer goede opvang te geven.

De KOS heeft daarnaast wekelijks een uitje met de oudere (BSO) kinderen buiten de kinderopvanglocaties. Dit keer vond het plaats in het zwembad ’t Wilgerak te Schoonhoven. Spannend, want dit was de eerste keer in Schoonhoven met zeer veel aandacht aan veiligheid en toezicht. Het was goed geregeld! Al met al een geslaagde ochtend.

Pieter Neven