17 november 2018

Werkbezoek Veenweiden

Op zaterdagmorgen 17 november waren we met enkele andere fracties te gast bij Jan en Yfke Boer en dochters aan de Beijerscheweg. We werden meegenomen in de ontwikkeling van het boerenbedrijf naar een meer natuur-inclusief bedrijf. Vooral de samenwerking met diverse instanties kwam ruim aan bod. Maar ook tegen welke vragen je aanloopt als agrariër bij deze omschakeling.

Een andere agrariër, Willem van der Linden uit Tienhoven, die al eerder deze omschakeling had meegemaakt, kon ons veel praktische tips aan de hand doen. Natuurlijk gingen we uiteindelijk met z’n allen op de kar achter de trekker de polder in. Om met eigen ogen te zien hoe het landschap in de toekomst gaat veranderen.

Met veel antwoorden maar ook veel vragen gingen we als SGP-ers uiteindelijk naar huis. Wat een belangen spelen bij dit soort bedrijven en de gezinnen en wat is het belangrijk dat overheden en instanties op een goede manier met deze belangen omgaan!

Fam. Boer, hartelijk bedankt voor jullie openhartige inkijk in jullie bedrijf, al het goede gewenst voor de toekomst!

Fractie SGP-Krimpenerwaard