24 november 2023

Uitslag Tweede Kamer verkiezingen

Bron: NOS

SGP-Krimpenerwaard is heel dankbaar voor de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen 2023. We beseffen dat ook de verkiezingsuitslagen in Gods hand liggen en dat Hij ons onverdiend gezegend heeft!

Landelijk kon de SGP op een kleine stemmenwinst rekenen en daardoor haar derde zetel behouden. In de Krimpenerwaard waren het er zelfs 300 meer. Afgezet tegen het verlies bij veel andere partijen is dat een grote zegen. Temeer als we ons realiseren dat deze stijging zich al sinds de herindeling in 2015 voordoet. Er zijn zeer waarschijnlijk dus geen stemmers naar de PVV uitgeweken.

Lokaal is heel veel gedaan om die 3.556 stemmen te trekken. Zo waren er overal grote borden van Chris Stoffer te bewonderen. En er werden vele duizenden eieren uitgedeeld bij de veerverbindingen die Krimpenerwaard rijk is. Dit onder de slogan: “let op de kip met de gouden eieren..…”

Er is naast de dankbaarheid ook grote zorg als we kijken naar de marginalisering van christelijke politiek in Nederland. Nog slechts 11 van de 150 zetels worden bezet door partijen die rekening houden met Gods Woord in de politiek. Geen juichstemming dus.

Veel meer gepast is het gebed of God Nederland wil bewaren.

Namens de fractie