24 maart 2018

SGP kiezers bedankt!

Woensdag 21 maart 2018 was een bijzondere dag voor SGP Krimpenerwaard. We waren bijzonder positief verrast over het aantal van 3.656 stemmen, een winst van 14% ten opzichte van 2014.

Naast de bijzonder trouwe achterban ook nog een grote groep kiezers die de SGP als betrouwbare partij ziet en dat in het stemhokje de doorslag heeft laten geven! Dat was onze ervaring ook bij het uitdelen op straat e.d. “Ik ben een fan van Kees hoor!”

Des te teleurstellend is het natuurlijk dat dit zich niet vertaald in zetelwinst maar in verlies van 1 zetel. Het is een simpele rekensom: destijds een opkomstpercentage van 53%, nu 64%. Dat is een heel groot verschil. Werden we destijds 2e partij in grootte, nu moeten we de VVD op twee laten staan met een voorsprong van slechts 150 stemmen. We zouden kunnen stellen dat bij een meer normaal opkomstpercentage van 60% de SGP net niet de 2e partij in grootte is. Bijzonder is de grote winst voor ProKrimpenerwaard (+2 zetels) en Lokaal op 1 (+3 zetels).

Voor de definitieve uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen klik hier