10 juli 2018

Petitie zondagsrust

SGP start petitie 'Steun onze ondernemers: kies voor zondagsrust!'

De SGP in de gemeente Krimpenerwaard heeft met een videoboodschap op sociale media en de website ( https://m.youtube.com/watch?v=GOUtFjj--rk ) de start van een petitie aangekondigd. Deze petitie kan ondertekend worden door iedereen binnen de Krimpenerwaard die vóór het behoud van de zondagsrust is. De SGP is deze petitie gestart, nadat bijna alle supermarkteigenaren in een dringende brief de nieuwe coalitie hebben opgeroepen om terug te komen op het plan dat de supermarkten álle zondagen open mogen.

SGP-fractievoorzitter Jan Willem van der Ham: "Van alle kanten krijgen we signalen dat de plannen van de nieuwe coalitie hoogst ongewenst zijn. Dit past niet bij het rustige karakter van de Krimpenerwaard! Bijna alle supermarktondernemers in Krimpenerwaard hebben bovendien zelf aangegeven dit helemaal niet te willen. Ze willen ook weleens een dag rust. En ze gunnen hun personeel dat ook. Daarbij zijn ze ook bang dat als er één schaap over de dam is, zij wel gedwongen zullen zijn om ook te volgen. Die kant moeten we niet op. De SGP wil inwoners oproepen om onze ondernemers, die zes lange dagen per week voor ons klaar staan, te steunen en zich duidelijk tegen dit plan uit te spreken. Teken daarom de petitie!"

De petitie is te tekenen op: