12 februari 2018

Bezoek SGP aan Breeje Hendrick

Zaterdag 10 februari waren we als SGP fractie aanwezig in verpleeg- en verzorgingshuis De Breeje Hendrick in Lekkerkerk.

Flink wat bewoners hadden zich rond de koffietafel verzameld in afwachting van wat komen zou. Op zich was dat nog niet eens iets bijzonders. Als fractie wilden we vooral weten hoe de bewoners zich thuis voelen in dit huis. Daarom maakten we heel wat praatjes met deze vaak zeer oude mensen.

Het bleek dat ze uit de hele Krimpenerwaard afkomstig zijn. Er zijn 80 verzorgingshuisappartementen en 60 plaatsen voor verpleeghuiszorg. Daarbij komt intensieve dementiezorg voor. We kwamen onder de indruk van wat er allemaal gedaan wordt door het personeel wat er soms al tientallen jaren werkt en van het aantal vrijwilligers.

Stuk voor stuk gaven de bewoners aan het naar hun zin te hebben en dat de zorg als heel goed ervaren wordt. Er zijn veel verschillende activiteiten zoals een vaste sjoel-avond.

Uiteraard kwam de befaamde Krimpenertaart weer op tafel. Dit keer met fraai SGP-logo en dito oproep dat het niet onverstandig is om 21 maart op deze partij te stemmen.

In een korte speech riep de SGP op dit soort zorgvoorzieningen te koesteren, evenals de kernen waarin zij liggen. Vitale kernen in een groot groen landelijk gebied middenin een hectische randstad. Kernen waar op zondag de rust na zes dagen bedrijvigheid erg goed voelt. Daarmee raakte de SGP opnieuw de Kern!

De SGP-fractie bedankt het personeel en de bewoners voor de gastvrijheid en wenst hen alle goeds voor de toekomst!