21 januari 2017

Bestemmingsplan Molenweide

Na uitplaatsingen van de sportvelden in 2008, is de voormalige gemeente Nederlek enthousiast van start gegaan met de ontwikkeling van Molenweide, een plan dat nauw aansloot op het nieuwe centrum, en Krimpen aan de Lek het groene en waterrijke hart terug zou geven wat het had voor de uitplaatsingen van de sportvelden.

Toendertijd waren we ons nog geheel niet bewust van een aanstaande financiële crisis en een lange crisis op de woningmarkt noch van de vele tegenslagen die dit plan zou krijgen als gevolg van failliet gaande ondernemers e.d. Door die crisis.

Nu vele jaren later is Molenweide nog steeds het hart van Krimpen aan de Lek, alleen nu een kaal hart met tijdelijke wegen die s'zomers voor stofoverlast zorgen, in de herfst veranderen in enorme modderpoelen en er s'winters uit ziet als een maanlandschap.

Voorzitter, overbodig te zeggen dat de fractie van de SGP van mening is dat we alles in het werk moeten stellen om over te gaan tot ontwikkeling van het resterende deel.

2 vragen blijven mij over:

1. Ik sprak zojuist over het groene en waterrijke hart, wordt dit ongewijzigd ontwikkeld conform het originele bestemmingsplan?
  2. En is de wethouder bereid de bewoners van het reeds ontwikkelde gedeelte mee te nemen in de communicatie over dit plan, en niet alleen de indieners van de zienswijzes zoals in het raadsvoorstel staat?

Het besluit over het gewijzigde bestemmingsplan zal in de raadsvergadering van D.V 31 januari 2017 formeel bekrachtigd worden.

Uit het originele plan verdwijnen 8 waterwoningen en daar komen 14 sociale huurwoningen voor terug.